活動方針

 基本活動方針
  • 年齢、性別、国籍、サッカー経験に関係なく、参加者全員でサッカーを楽しむ。
  • 決められた時間に指定のグランドに行けばメンバーが集まっており、サッカーボール他備品が揃っているという環境が当たり前ではない事を認識し、運営もメンバー全員で行う。
  • チームのルールはサッカーを楽しむ為のものなので、遵守する。
  • ルール他で不明点があれば、放置せず運営サイドに確認をする。

If you enjoy playing soccer with all kinds of members; no matter what age, gender, nationality, etc. (=without restriction).
→ Preparing the field, gathering members, balls, and other equipment is not an ordinary occurrence/task; in such case, members will be contacted and/or assigned beforehand.
→ Keep to the purpose of the team, which is to enjoy the soccer.
→ If you have any questions or issues about the rules, the team or the code of conduct- DO NOT hesitate to ask. You must communicate with the members in charge of team operation (or the coach)

 基本活動方針細則
  • 自己出欠管理/時間厳守(集合時間=活動開始時間)の徹底

出欠管理はスケジュール管理サイト”Team Hub”を活用

チームID:219277

PC用: https://app.tmhub.jp/sign_up

アプリ用:https://app.adjust.com/7zy9suf

集合時間 →ランニング開始時間 着換え等は当該時刻以前に済 ませておく。

他のサッカーチームへの勧誘行為があった場合、即座に退部とする。

  • TeamHub(出欠管理アプリ)への出欠登録期限の厳守

参加者数の事前把握による当日運営の最適化 (少人数:練習、ミニゲーム。大人数:試合、紅白戦) 出欠管理担当より出欠入力のアナウンスがあった時点で、 速やかにTeamHub(出欠管理アプリ)に入力を行う(アナウンス日を含め3日以内に入力を行う)。

遅刻・早退の場合は”出席”を選択したのち、コメントにて遅刻・早退の時間を記載。

未定の場合は暫定で”欠席”を選択したのち、コメントにていつまでに確定可能かを記載。

入力後の変更については、活動週の水曜日中に修正入力を行い、木曜日以降の変更については、 主将および当日運営主管者に確実に伝え、確認を受ける。 

活動内容は予定参加者数に依拠する (試合予定で、参加者が11名の場合、1名欠けるとどういうアクションが必要になるか考えて欲しい)。   

止むを得ない事情により、急遽遅刻・欠席となる場合、 当日運営主管者に確実に伝わる手段(電話・グループライン等)を用いて連絡、確認を得る事。

急な参加者数変更がチームに迷惑をかけるケースがある事を認識する。

Individual conduct ( Policy ) :
-Self control about attendance / Be punctual! (assemble time = start activity)
-Attendance administration will be controlled through the web application “TeamHub”.

(App login) Team ID:219277

PC: https://app.tmhub.jp/sign_up

Application:https://app.adjust.com/7zy9suf

→ Start/Assemble time →Warm up run, preparation must be completed before, such as changing clothes, shoes etc.

→ Personal recruitment / invitation is forbidden, in such case that person will be kicked off the team immediately.

→ Be punctual, register attendance/absence in TeamHub (application of attendance control).
To count the number of attendants in advance in order to optimize the operation on the active day.
(In case of small number of participants: practice and/or mini-game will be held. In case of medium/large number of participants: it will be a match against another team; or internal game between ZEAL members).
At the time of announcement of registration by administrator, please register attend/absence in TeamHub application- no later than 3 days from the time, (including the announcement day.)

In case “late”, “early leave”, register “attend” and note time of attend/leave in the comment.
In case of uncertain attend/absence, register as “absence” and note the time of confirmation!

In case of need to change the status of attend/absence, change the registered status no later than Wednesday of the week of that activity date. If it is later than Wednesday, inform the representative and the supervisor of the day to ensure to have their confirmation.

The activity on the day is relied upon the number of members.
(*please imagine there are 11 registered attendees, but there is a lack of 1 person. What course of action should we take then??)

In emergency case for absence/late, contact with the supervisor on that day by telephone/Line to ensure to have confirmation.

Remember that- in the case of changing the number of attendants, it might result in issue/inconvenience with the team and/or activity of the day.

 活動に関する費用

部費(年会費、月会費)は一切なし。青ユニフォームは購入要。白ユニフォームは任意購入。

Membership fee:
→ There is no membership fee annual or monthly, but it is necessary to purchase the standard (blue) team uniform soon upon joining Zeal.
There is also a white uniform, but it is not mandatory to purchase.

 正式入部(体験入部→正式入部)

2度目の参加時に入部か否かを決めて頂きます。(詳細はトップページをご覧下さい。)

 優秀選手投票

当日の活動において、フィールド内外でのメンバーの活躍に対し、 最も良かったと思うメンバー1名又は2名程度を当日22時迄に主将宛に自身の名前も含め連絡。 

プレーのみに限らず、 裏方での尽力(審判、キーパーの申し出。新メンバーへの声掛け等の配慮)、 声 (試合中の指示、フィールド外での応援、メンバーへの声掛け)、 運営手法その他どの様な事でもOK。

ベストは自身への頑張りに対する自分への1票。

メンバーのモチベーションの向上を目的に、投票結果は後日主将より公表されると共に、 忘年会時に表彰式を実施。

※投票数が80%に満たない場合は無効とする(20167月より)

※優秀選手投票は任意での運用とする(LINE優秀選手投票グループのみが対象

MVP (Most Valuable Player)
To evaluate and select one or two persons who achieved the best performance on the day and report your vote to the representative (administrator/coach) before 22:00 on the same day. (please note your own name also.)

This performance is not related to only playing in the field, but contribution for the operation such as acting in the role of a referee or goalkeeper / and communication with new members in the field, support, etc..
If you recognize yourself as the best, you can vote yourself.

To keep motivation, the result of voting MVP will be announced later and there will be an award ceremony in the annual end-year party.
– In case vote ratio is less than 80%, MVP of that day will be canceled.
– This MVP voting is not mandatory, but for some members who have intention to join in Line group.

 活動中止について

下記の項目に該当する場合、活動を中止とする。

  • 天候不良により、グラウンドが使用できない場合 (運営責任者より連絡を行うので、個人で中止と判断しない事。 運営責任者から連絡がない場合、メンバーより運営責任者へ確認を行う)。
  • 活動参加人数が5名以下の場合。

*In case of cancellation of activity
We need to cancel the activity in case following case:

-Bad weather in which the field can’t be used.
(The supervisor will advise officially, please do not judge by yourself.
If there is no decision reported, or in case you’re not sure about the chance of activity, please contact supervisor to confirm).

-In case there is less than 5 members to attend.

 体験入部者のケア

体験入部者に絶対に不快感を与えない(ジールメンバーだけで固まる。 チームの輪に入りにくい雰囲気を作る他)事をチームとして徹底する。メンバー自身が最初にジールに体験入部した時の思いを忘れず、 入部するしないは別とし、チームの一員として迎え入れる。

*Taking care of trial members:
Please be aware- “Never” perform action which results in making trial members feel uncomfortable, unpleasant such as talking only among official members, neglect, etc.

-A member must remember how it feels attending for the first time and welcome a person whatever a person will be an official member or not.

 OPASでのグランド予約方法

堺市居住、勤務のメンバーには、グランド予約の為に必要なオーパスカードの取得をお願いしています。

OPASでのグラウンド予約方法 (ZEALではグラウンド確保に、 大阪府が運営するスポーツ施設情報システムを利用しています。)

1) OPAS http://opas.jp/ から「堺」選択、画面左の「サービス利用」の緑ボタンを押す。 

2) 処理選択:「抽選申込」 

3) 利用目的から絞り込む:「サッカー」、「白鷺公園グループ」、「白鷺公園運動広場、運動広場全面」選択 

4) 白鷺公園運動広場、運動広場全面の「曜日指定」選択 

5) 施設名「運動広場全面」、「土」、時間帯「9−11」または「11−13」選択、「次に進む」 

6)「申込内容確定」→「抽選申込を続ける」で 4) へ戻り、5回繰り返す。 

7) 抽選結果はメール連絡があるので、当選後は「利用申請」を忘れずに。 申請忘れると当選が流れ、当日使用できません。

 OPAS白鷺公園グランド空き時間検索方法

1) 空き時間検索可能な時間 ★空き申込: 利用日の前月の16日〜利用前日

2)申込メニュー 下記の通り抽選申し込みの時と殆ど同じです。

http://opas.jp/ ⇒「堺市」選択 ⇒「施設の空き状況を見る・申し込む」を押す。 ⇒ログイン ⇒「空き紹介・予約」 ⇒「白鷺公園運動広場」運動広場全面を選択。 ⇒「次に進む」 で、グラウンドの予約状況が表示されるので、空き状況を示す○を探す。(予約済みは×) 使用可能な時間帯に○があれば直ぐに利用申し込みをする。

http://opas.jp/ ⇒「堺市」選択 ⇒「施設の空き状況を見る・申し込む」を押す。 ⇒ログイン ⇒「空き紹介・予約」 ⇒「白鷺公園運動広場」運動広場全面を選択。 ⇒「次に進む」 で、グラウンドの予約状況が表示されるので、空き状況を示す○を探す。(予約済みは×) 使用可能な時間帯に○があれば直ぐに利用申し込みをする。

3)利用申し込み後   空き時間検索で申し込んだ時間をグループライン内で報告。

 表彰式

チームの運営ポリシーより、メンバーのチーム活動に対する協力の度合を定量的にカウントし、感謝のしるしとして忘年会時に記念品を受け取ってもらう。

項目は以下の通り。

  • 優秀選手投票
  • グラウンド確保
  • 活動への参加(一番簡単なチーム運営への協力は参加してくれる事)

Award ceremony :
As the policy of operation, the team will evaluate individual person based on dedication, team operation/activity and memorial gift will be given as token of appreciation in the annual party.

Items of evaluation will be as follows:
MVP, Field booking, Attendance (The most simple but important is to “attend activity”.)

 活動時の貴重品管理

活動時の貴重品管理に於いて、以下を心掛ける。

  • 活動時に持参する現金は飲み物代、交通費等必要最低限に抑える。
  • 免許 (非運転者)、クレジットカード、キャッシュカード等の貴重品は持参しない。  
  • 各自の荷物は一か所に纏め、周辺のベンチには置かない。

Personal belongings
Personal belongings during activity, the member is supposed to keep in mind are the following:
– Cash must be minimize for necessity items such as drink, transportation, etc.
– Do not bring driver’s license (for non-car driver), cash card, credit card, etc.